Skip to content
Case study: Verdien av en god B2B nettside!

Hvordan kan enkle grep på nettsidene gi resultater?

I et usikkert marked under pandemien var Enhanced Drilling på let etter enkle tiltak som kunne få rask effekt. Hvilke muligheter vurderte selskapet? Hva valgte de, og hvorfor?

Les historien.

2024_EDR_logo_horizontal_full color w white

 

Enhanced Drilling Case Study
Bakteppet:

Utfordringen og løsningen

Hva gjør en leder når markedet svikter alvorlig, slik det gjorde for mange selskaper under pandemien i 2020-22?

Du kan selvfølgelig legge deg på rygg, kutte kostnader, si opp masse folk og vente på bedre vær. Eller du kan være offensiv, bremse nedgangen, ta markedsandeler og skape ny vekst.

Da har du tre grunnleggende strategier:

  1. Utvikle nye produkter?
  2. Gå inn i nye markeder?
  3. Bli bedre til å selge og markedsføre produktene du allerede har?

Enhanced Drilling valgte det siste. I denne studien får du vite mer om hvilke grep selskapet tok:

  • Dyp forståelse av sine kunders kjøpsreise og behov
  • Sette mål for økt synlighet og  flere salgsmuligheter
  • Hvordan nettsidene ble oppgradert og markedsførings-kampanjen gjennomført
  • Resultater 

Fyll ut skjema nedenfor. Få idèer, kunnskap og inspirasjon til hva du kan gjøre i ditt eget selskap!

Forfatter

 
Henrik Breimyr

Henrik Breimyr
Inbound markedsfører

 
SL-2

Simen Ludvigsen
Digital markedsfører og strategisk rådgiver

Ja takk!